Historia marki sięga 1863 roku, kiedy to emigrant z Rosji Frederick Charatan otworzył w Londynie na Mansell Street sklep z fajkami i tytoniami. Jednocześnie zaczął tworzyć własne fajki produkowane z ‘meerschaum’. Wyraz ten wprost pochodzi z języka niemieckiego i oznacza pianę morską. W rzeczywistości jest to minerał o nazwie sepiolite – krzemian magnezu, znajdowany w postaci porowatych pływających kawałków w morzach.

Ręcznie rzeźbione fajki meerschaum stały się znane jako „Charatan’s Make” i zyskały reputację, jako najlepsze w całej Anglii. Jakość jego wyrobów była na najwyższym poziomie i zyskiwała sławę. Frederic Charatan zdobywał nowych klientów, co wymusiło potrzebę większej pracowni. Przeniósł się zatem do nowej siedziby, pod sąsiadujący adres przy Prescot Street. Charatan była pierwszą marką, która całkowicie ręcznie wytwarzała je z wrzośca wraz z fragmentami łodyg tego krzewu, jako część całości głowni. To odróżniało Charatana od innych producentów, którzy tworzyli produkty wyłącznie z masywu drewnianego, zachowując regularny kształt głowni.

Jakość i unikalność jego  wyrobów, produkowanych często na indywidulane zamówienia rozsławiły imię i markę Charatan na całym świecie. Kiedy Frederick przeszedł na emeryturę w 1910 roku, jego syn Reuben przejął firmę. W tym samym roku młody Alfred Dunhill, któremu nie udało się namówić Charatana do wspólnej produkcji, przekonał dwóch rzemieślników od starego mistrza, by przeszli do jego pracowni. Od tego momentu między firmami zaczęła się stała rywalizacja. W 1962 roku rodzinny interes został sprzedany firmie amerykańskiego dystrybutora – Hermana Lane’a. Ten, dzięki swojej przenikliwości biznesowej i umiejętnościom marketingowym wypromował prestiżową, ale stosunkowo niszową markę, osiągając sukces w skali międzynarodowej.

Poszukując nowych inwestorów, Lane w roku 1976 sprzedał „Charatan” swojemu wcześniejszemu największemu konkurentowi – firmie Dunhill Tobacco of London.

Symbolem marki jest jednorożec, który pojawia się na każdym pudełku. Uosabia on rzemiosło i dziedzictwo Charatana. Pochodzący z mitologii jednorożec był synonimem odwagi. W średniowieczu zaś stał się oznaką czystości i niewinności. To również znak rozpoznawczy Szkocji, a szerzej, jako kwintesencji brytyjskości, pojawiający się w ikonografii królewskiego herbu.

Na początku XXI wieku firma Dunhill, należąca już do koncernu British American Tobacco (BAT), zdecydowała o rozszerzeniu oferty produktów tytoniowych oferowanych pod prestiżową nazwą Charatan. Na początku XXI wieku, wprowadziła na rynek brytyjski serię cygar, tworzonych z unikalnych mieszanek nikaraguańskiego i indonezyjskiego tytoniu. Sukces na rynku lokalnym był natychmiastowy i w krótkim czasie Charatan w swojej klasie stał się marką nr 1 w Wielkiej Brytanii. Po decyzji koncernu BAT w 2017 roku o całkowitej rezygnacji z cygar i tytoni ze swojego portfolio, marka została sprzedana.

Obecnie „Charatan” jest własnością firmy Tor – Imports Ltd, zaś cygara produkowane są przez Tabacalerę Joya De Nicaragua, najstarszej i jednej z najbardziej prestiżowych manufaktur cygar w Nikaragui.

Charatan Corona Tuba box
Charatan Corona box
Charatan Petit Corona box
Charatan Petit Corona Tuba box

Cygara Charatan to wyjątkowo brytyjskie cygara. Nowa banderolka podkreśla ich jakość i elegancję. Subtelny dym i średnia moc powodują, że można się nimi delektować o każdej porze.

Tworzą go tytonie rodzaju Shade Grown oraz Besuki z indonezyjskiej wyspy Java. Mieszanka wkładki to tytonie nikaraguańskie rodzaju Habano, z wykorzystaniem liści Ligero o esencjonalnym charakterze. Charatan zapewnia złożoność nut cedrowych, łagodnych przypraw korzennych, podpartych aromatami ziaren kawy i kakao. Zrównoważony, lekko oleisty, jednocześnie słodkawy profil jest idealnych zarówno dla początkujących, jak i bardziej wymagających miłośników. To cygaro o delikatnej do średniej mocy, oferujące dokonały stosunek jakości do ceny, zaskakująco smakowite.

 

Strona zawiera wyroby tytoniowe i jest dostępna dla osób pełnoletnich.
Kliknij WCHODZĘ jeśli jesteś osobą pełnoletnią.

preloader