Romeo y Julieta – marka założona w 1875 roku w Hawanie. Swoją nazwę zawdzięcza imionom bohaterów słynnej tragedii Szekspira. Były to czasy bez głośników i radia, zatem poznawanie tragicznej historii kochanków miało nie tylko zadanie edukacyjne, ale przede wszystkim inspirujące.

Czytaj więcej

Powieść ta była jedną z ulubionych, czytanych w trakcie pracy zwijaczy cygar, celem uprzyjemnienia im monotonnej pracy.

Cygara te miały bardzo wysoką jakość, czego wyrazem były liczne nagrody zdobyte w latach 1885-1900, o czym nadal świadczą złote medale na logo marki.

W 1903 roku marka została przejęta przez José „Pepina” Rodrigueza Fernándeza, byłego szefa fabryki Cabañas w Hawanie, i jego firmy Rodríguez, Argüelles y Cia. Będąc bardzo kosmopolitycznym człowiekiem, Rodriguez nieustannie podróżował po Europie i Ameryce, aktywnie promując swoją markę i wystawiając swojego konia o wdzięcznym imieniu Julieta na wyścigi na całym świecie. W wyniku jego aktywności cygara Romeo y Julieta stała się bardzo popularne wśród elity.

Najsłynniejszym wielbicielem marki był Sir Winston Churchill. Na jego cześć, 1946 roku, nazwano flagowe cygaro o wymiarach 7 x 47 (178 x 16,65 mm), które nosiło fabryczną nazwę Julieta no 2. Format ten, nie tylko dla cygar Romeo y Julieta, nazwano później jego nazwiskiem.

Obecnie Romeo y Julieta to absolutna czołówka prestiżu, jednocześnie sprzedaży kubańskich cygar na świecie.

Nie znaleziono produktów, których szukasz.