Billy i Gus Fakih Viva la Vida

Viva la Vida w języku hiszpańskim oznacza wprost – niech żyje życie!
Jednocześnie to nazwa nowej butikowej marki cygar wprowadzonej na początku 2019 roku na rynek pierwotnie amerykański, a ponad rok później – na rynki międzynarodowe. W Polsce – od lutego 2021 roku.
To wspólna kreacja firmy Artesano del Tabaco (funkcjonuje również pod nazwą Artesano del Tobacco), pod którą tworzą dwaj bracia Billy i Gus Fakih oraz Tabacalera AJ Fernandez. Bracia Fakih od połowy lat 90-tych xx wieku w Nowym Jorku prowadzili sklepy cygarowe pod nazwą Cigar Inn, które ostatecznie w 2015 roku sprzedali. Zostały one później przemianowane na Casa del Montecristo.

Fascynacja AJ Fernandezem

Jednak ich współpraca z AJ Fernandezem zaczęła się kilka lat wcześniej.
W 2012 roku był to jeszcze czas, kiedy AJ osobiście odwiedzał poszczególne sklepy i promował swoje marki produkowane w nowopowstałej fabryce w Esteli, Nikaragua. Wtedy właśnie, w trakcie jednej z takich promocji po raz pierwszy bracia Fakih poznali AJ-a i zafascynowali się jego ówczesnymi cygarami, zaś marka San Lotano stała się dla nich jedną z najbardziej ulubionych, którą również aktywnie i z sukcesem zaczęli promować.

AJ Fernandez urodzony i wychowany na Kubie, w rodzinie z ogromnymi tradycjami pracy z tytoniem, dzięki połączeniu odziedziczonych technik i wyuczonej cierpliwości, opracował wyjątkowe odmiany własnych rodzajów tytoniu, pochodzących z najcenniejszych nasion zbieranych wyłącznie w jego rodzinnych gospodarstwach. To pasja i dyscyplina motywują AJ do bycia najlepszym w produkcji światowej sławy cygar klasy premium. Motywacja, która płynie i promieniuje z AJ, jest pozytywnie zaraźliwa i łatwa do przyjęcia przez innych przyszłych astesanos del tobacco – rzemieślników, którzy pod jego opieką i fachowym okiem doskonalą swoje umiejętności w całej Nikaragui. A wszystko to wywodzi się z jego skromnych początków w San Luis, Pinar del Rio na Kubie, gdzie zaczęło się dziedzictwo rodziny Fernandezów.
Po sprzedaży sklepów Cigar Inn, u braci Billego i Gusa, jak również od lat partnerów biznesowych, pojawiła się idea, by zrealizować swój dawno ukrywany pomysł. By pracować nadal w branży cygar klasy premium, ale już na innym poziomie. Zapragnęli stać się producentami i posiadać swoją markę. Naturalnym również było, że swoje kroki skierowali do Esteli, do AJ Fernandeza, którego postrzegali nie tylko, jako genialnego producenta, ale także, jako wyjątkowego człowieka, z którym zbudowali przyjacielskie, wręcz braterskie relacje. Nazwa firmy – Artesano del Tobacco – także nie była przypadkowa. To połączenie mające pokazywać synergię twórczości pomiędzy najwyższej klasy rzemieślnikiem – artystą tytoniu, za jakiego powszechnie uważany jest AJ Fernandez, a anglojęzycznymi nowojorczykami – braćmi Fakih.

Urzeczywistnienie marzeń
Prace nad własną marką trwały ponad trzy lata. Był to okres setek testów różnych blendów, które z jednej strony przekazywałyby ulubiony profil braci Fakih – pełniejszą moc, oleistość ocierającą się wręcz o tłustość, słodkawą korzenność, progresję smaków i głębię aromatów. Z drugiej – odpowiadały by oczekiwaniom tych Aficionado, którzy oczekują elegancji, smakowitości, wielowarstwowej esencji. Z trzeciej zaś – oddawały mistrzowski styl i kompozycję mieszanki tworzoną głównie z własnych nikaraguańskich plantacji AJ Fernandeza.
Finalny produkt, jego aromaty, smaki, ale i strona graficzna oraz styl, jaki twórcy nowej marki chcą promować, został zaprezentowany w nowojorskich Carnegie Club w marcu 2019 roku. Efekt komercyjny szybko przeszedł nie tylko oczekiwania, ale i ich wyobrażenia.
Pierwotny odbiór był tak doskonały, że nie byli oni w stanie skutecznie odpowiedzieć na ogromne zapotrzebowanie klientów. Dlatego zdecydowali, że sprzedawać będą wyłącznie do sklepów stacjonarnych (ang. brick&mortal), w początkowej fazie budowy marki i dystrybucji całkowicie pomijając sklepy on-line.

Viva La Vida Robusto

Stany to za mało…

Niewiele ponad półtora roku po wprowadzeniu nowej marki na rynek amerykański, bracia wspólnie z AJ-em zdecydowali, że Viva La Vida rozpocznie swoją karierę międzynarodową. Oficjalna dystrybucja na rynkach europejskich zaczęła się w ostatnich miesiącach 2020 roku.
Billy i Gus Fakih z Artesano Del Tobacco, w jednym z wywiadów powiedzieli:

„Kiedy ruszyliśmy ze sprzedażą Viva la Vida, było to tylko w Stanach Zjednoczonych i wiele osób spoza Stanów zaczęło kontaktować się z nami, aby sprawdzić, czy możemy wysłać produkt. Problemy administracyjne z systemami podatkowymi w różnych krajach były trudne do rozwiązania. Dzięki możliwości ekspansji międzynarodowej, jaką daje AJ Fernandez, jest to dla nas świetne”

Chociaż marka Viva la Vida nie jest AJ-a, to jednak każde pudełko zawiera napis „AJ Fernandez”, jako twórcy blendu. Co ciekawe, nie ma wstępnego oznaczenia „crafted by”. Nazwiska AJ-a nie ma także na samej banderolce cygara, która prócz nazwy marki, dodatkowo ma nazwę firmy braci Fakih – Artesano del Tobacco.
Tabacalera AJ Fernandez jest znacznie czymś więcej, niż tylko miejscem produkcji nowej marki. Jest także dostawcą wszelkich tytoni użytych do jego produkcji oraz dystrybutorem w skali międzynarodowej, poprzez importerów marek Fernandeza. Na rynkach poza Stanami Zjednoczonymi oferowane są obecnie formaty Robusto, Toro, Diadema, Lancero oraz Gran Toro. W Polsce na początek wybrane zostały Robusto i Diademas Finas.

viva la vida cigar

W kolejnym roku 2019, z sukcesem wprowadzili format 5 x 60 pod nazwą Jester, co z angielskiego oznacza błazna. Wersja ta, pakowana jest po 5 sztuk i papier, trochę jak bundle. Dostępna jest tylko na rynku amerykańskim.

Wersja Club500 w rozmiarze 6 x 60 (Gran Toro) pierwotnie przygotowana była jako edycja limitowana wyłącznie dla pierwszych 500 sklepów, które pierwotnie miały w swojej ofercie cygara Viva la Vida. Obecnie format Jester dołączył do regularnej oferty w dystrybucji międzynarodowej.

Zaś już po rozpoczęciu dystrybucji, kiedy nowe cygara zaczęły trafiać na kolejne rynki Gus dodał:

„AJ robi fenomenalną pracę; nie tylko dla nas produkuje, ale i dystrybuuje przez swoje siły sprzedaży, także na rynkach międzynarodowych. Cygara Viva la Vida, to dla nas spełnienie marzeń. Ufamy jego wizji, dyscyplinie i oddaniu, dzięki czemu nasza decyzja jest o wiele łatwiejsza i dzięki niemu wszyscy na całym świecie będą mogli cieszyć się cygarami Viva la Vida ”.

 

Strona zawiera wyroby tytoniowe i jest dostępna dla osób pełnoletnich.
Kliknij WCHODZĘ jeśli jesteś osobą pełnoletnią.

preloader